دی وی دی افزایش تراز هزار دی یک روز
خانه » مشاوره » برنامه ریزی و نحوه مطالعه » ۱۰ اصل مهم برای موفقیت در کنکور
کانال تلگرام ریاضی 100

۱۰ اصل مهم برای موفقیت در کنکور

۱۰ پیشنهاد کلیدی راکه می تواند در موفقیت شما موثر باشد خواهید خوند.

در این مطلب از سایت ریاضی صد چند توصیه برای موفقیت کنکوری ها نوشتم. هدف این نیست که تمامی توصیه ها را اجرایی کنید ولی بد نیست به چندتاشون عمل کنید تا وضعیت فعلی شما بهبود پیدا کنه.

 

۱-سه قسمتی خلاصه نویسی کنید

سه قسمتی خلاصه نویسی کنید

وقتی که سی دی های ریاضی من را می بینید، درسته که من خوب درس میدم 🙂 ولی بخاطر فراموش نشدن مطلب اول نکات مهم را یادداشت کنید و دوم به زبان خودتون بهش شاخ و برگ بدین و سومین مرحله هم بعد از تست زدن شماست که وقتی اشتباهات خود را فهمیd خلاصه نویسیتون را تکمیل کنید.

 

۲ – داشتن تمرکز

داشتن تمرکز

وقتی یک مبحثی را تموم می کنید سریعا سراغ مبحث بعدی نرید. ابتدا با تمرکز خوب در ذهن خود رفع اشکال کنید و ببینید همه چی یادتون هست یا نه

 

۳- نگاه به آینده داشته باشید.

نگاه به آینده داشته باشید
قبل از شروع یک مبحث ویژن (یا همون دورنما) داشته باشید.  شما باید بدونید قراره چه چیزهایی را بخونید. همون نمودار درختی اول هر فصل کتابهای قلمچی منظورمه. شما باید کاملا چارچوب درس دستتون باشه و سردرگم شروع به خوندن نکنید.

 

۴- اتاقتون را مرتب کنید و شلخته نباشید

 اتاقتون را مرتب کنید و شلخته نباشید
تلفن همراه رو لازم نیست خاموش کنی. ولی سایلنتش کن و در یجایی دیگه بذار و زمان های استراحتت چک ش کن. کتابهایی که قرار نیست امروز خونده بشن را از جلوی دورهاتون چشم کنید.! 🙂 فقط چیزی که امروز میخواهی بخونی رو از کمد بیرون بیار. این خیلی کمک کننده هست.

۵-جزوه ها و کتاب های تستی تون مرتب باشه

جزوه ها و کتاب های تستی تون مرتب باشه

با یک الگوریتمی که خودتون بفهمید کتاب ها و جزواتتون را مرتب کنید و طوری نشه که آشفتگی اونها شما را آشفته کنه. مثلا اختصاصی ها یجا و عمومی ها ای دیگه باشه.

 

۶- استراحت کردن یادتون نره

 استراحت کردن یادتون نره

کسی که ۱۲ ساعت خوب میخونه و ۲ ساعت استراحت میکنه بهتر از کسی هست که ۱۴ ساعت بدون استراحت می خواند.  مخصوصا بعد از دروس تحلیلی استراحت کنید و چایی بخورید.

 

۷ -زمان تعیین کنید

زمان تعیین کنید
با خود بجنگید. بگویید من میخوام این ۲ درس دین و زندگی رو در زودترین زمانی که میتونم تموم کنم. با خود به معلمتون تو دلتون فحش بدین و بگین چی فک کردی ؟؟ ها؟؟ حالا ببین فردا شیمی رو بیس میشم. بصورت خلاصه به خودتون انگیزه بدین. من حامد دلیجه یادمه زمان کنکورم کاری می کردم طراح با شناسنامه فامیلاش بره ثبت احوال تا درخواست کنه بعضی اسامی رو از لیست پاک کنن 🙂

. ۸- برنامه انعطاف پذیر باشه

برنامه انعطاف پذیر باشه

برنامه دقیق نچینید و یک سری اتفاقات پیش بینی نشده را هم در نظر بگیرید. مثلا ۲۰% از کارهایی که میخوای هفته دیگه انجام بدی نامشخص باشند. این نامشخص بودن به این معنی نیست که درس نخواهی خوند. نه! ممکنه یک درسی این هفته یکم عقب مونده بذاری یا مثلا معلمتون لج کنه و یهویی بگه فردا امتحان میگیریم و….

۹- مباحث درسی را ناکوت کنید
مباحث درسی را ناکوت کنید

مثل یک حمله کننده و شکارچی باشید. مظلوم نباشید و احساس شکارشدن نداشته باشید.

کنترل دروس در دستتتون باشه و…

سایت ریاضی صد

۱۰ – حالا نوبت شماست. پیشنهاد شما چیست ؟؟ مانند الگوهای قبل در نظرات پاسخ بدین

پی نوشت ۱ : یک خبر خوب دارم و اونم اینه که قراره سری مقالات چطور رتبه ی برتر شویم را کامل کنیم. تا حالا ۵ قسمتش نوشته شده و دوستان میتونن از اینجا بخونن. منتظر باشید روزهای بعدی میترکونیم.

پی نوشت ۲ :

آرشیو مطالب انگیزشی سایت ریاضی صد

پی نوشت ۳ :

آرشیو مطالب مشاوره و نحوه مطالعه سایت ریاضی صد

منبع : ریاضی صد

مهندس حامد دلیجه

 

۴ نظرات

  1. پیشنهاد من یک الگوی ثابت مطالعه بطوری که تا پنج شنبه روزهای فرد شیمی و ریاضی و دین و زندگی و زبان و روزهای زوج زیست فیزیک و ادبیات و عربی بخونن. اینجوری با عث میشه به یک نظمی در هفته برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *