دی وی دی افزایش تراز هزار دی یک روز
خانه » مشاوره » برنامه ریزی و نحوه مطالعه » مهربانی های کوچک برای موفقیت خود ما
کانال تلگرام ریاضی 100

مهربانی های کوچک برای موفقیت خود ما

مهربانی و محبت به کسانی که ممکن است نتوانند محبت ما را پاسخ بدهند. و شاید هرگز ما را درک نکنند و یا ما را تا آخر عمرشان نشناسند که بخواهند جبران کنند.همیشه نباید منتظر لطف دیگران باشیم.

مشاوره کنکوری

نمیتوانیم منکر این مساله بشویم که ما انسانها هر روز نامهربان تر می شویم. به دیگران خیلی کمتر از خودمان اهمیت قایل هستیم. شما کنکوری عزیز نمیتوانی بگویی که حتما مردم جامعه یا والدینت مقصر این نامهربانی ها هستند. چون اساسا وقتی شما ۴۰ ساله شدی که نمیتوانید به بجه ات بگویی بخاطر فلان اخلاق مامانم هست که من الان باهات اینجوریم.اونکه درک نمیکنه این جرف شما را. همین الان فرض کن شما به مامانت بگویی که مامان چرا پزشک نشدی. خب اگه بگه مامان بزرگت فلان بود و… شاید یخورده توجه کنی به حرف مامنت ولی از ته دلت حق را به مامانت نمیدی چون زمان و ارتباط دوری را حس می کنید.

فرض کنید امروز دبیر فیزیک شما وقتی درس می داد لبخندی بر لب نداشت.دیروز همین دبیر فیزیکت وقتی داشت برای خانومش لباس می خرید از فروشنده مغازه لبخند ندیده است. و اون فروشنده مغازه صبح آن روز به خاطر مریضی فرزندش بیمارستان رفته بود و از پرستار رفتار مناسبی ندیده است. و اون پرستار هم از دست پزشکش عصبی بوده است. و پزشک هم کسی هست که از کسی طلب دارد و طلبش را پس نمیدهند و شاید از پدر یکی از همکلاسی های شما باشد!

لیست ساده ای از مهربانی های خیلی کوچیک زندگی را برای شما آماده کرده ایم. در این سال جدید سعی کنید روی این ها تمرین کنید. و خیلی خوشحال می شویم در قسمت نظرات نتایج آن را برای ما بنویسید.اگر فکر جدیدی به ذهن شما اومد خوشحال می شویم اینجا آن را بنویسید.

وقتی از کنار بچه ها رد می شوید لبخند بزنید آن ها آینده سازان کشور هستند باید جامعه ی شاد و سالم بسازند.

وقتی برای کپی کردن یک جزوه به لوازم التحریر می روید می توانید تک برگه ی کپی نفر قبلی ات را هم شما حساب کنید.

وقتی خونه ی  دوستت مهمونی میری و مامان دوستت بهت بگه چیزی نخوردی یک شکلاتی میوه ای بگیر و سر راه دست یک کودکی که خوشحالش میکنه بده.

در سفرهای عید برای آقا پلیس ها هدیه های کوچکی داشته باشیم. بگذاریم آن ها این بار بجای دیدن رفتارهای خلافکارهارفتار  انسانهای خوب را ببینید. (توجه: زمانی که باباتون جریمه شده این کار را نکنید)

اگر در بین شماها کنکوری هایی هستند که اخساس می کنید پول لازم برای خرید کتاب تست ندارند، با گذاشتن مسابقه ای که اون دوستت در آن مبحث تسلط داره برایش کتاس تست بخرید.

فرض کنید یک پسربچه ای که محصل هست و با فروختن جوراب و… خرج خودش را درمیاره- پول چندجوراب را بهش بدهید ولی جوراب را نگیرید و از او بخواهید باغرور داد بزند عیدی رایگان و وقتی مردم ازش جوراب گرفتند سریع روی برگرداند و سراغ نفر بعدی رود.

وقتی از جزوه ای که خونه دارید استفاده ای نمی کنید عمدا ببرید خونه ی دوستتون ولی یجوری اونجا جا بذاریدش و بعدا هم که دوستت زنگ زد بگو حالا میگیرم فعلا نیازی ندارم بهش- و بهش بگو فعلا ازش استفاده کنه.

بعد از کنکور کتاب های تست خود را در اتوبوس و تاکسی جا بگذارید و اول کتاب بنویسید که این کتاب را عمدا جا گذاشته و هردانش آموزی که نیاز دارد استفاده کرده و بعدا در جای دیگری عمدا جای بگذارد و بذارید شهر ما همش کتاب ها پیدا شوند.

وقتی بانک می روی و عجله نداری میتونی بشینی روی صندلی درس بخونی و سیستم بانک را نظاره گر باشی و وقتی نوبت شما میشه نوبت خود را به کسی که خیلی عجله داره بدید.(تعویض فیش ها)

وقتی بخاطر دعوت یکی از دوستمون رستوران می رویم وشما سیر هستی.و بقیه اصرار دارند شما نیز غذا بخورید.غذا را در ظرف یکبار مصرف بریزید و به کسی که در مسیر راه نیاز داره بدین.

وقتی کتابفروشی رفتی و مثلا ۱۳ جلد کتاب خریدی و نفر بعدی شما ۱ کتاب خریده است. از فروشنده تقاضا کن ابتدا برای اون شخص را جساب کند.  (کاری که خودم در پست کردن بسته ها انجام میدم)

برای رفع کدورت از دوستان خود بجای پیامک و چت وایبر و ایمیل و… به شیوه ی سنتی و با دست خط خود نامه بنویسید.

مطمئن باشید تاثیرش خیلی بیشتر می شود.

اگر در آپارتمان زندگی می کنید که همسایه دارید. در سال جدید بخاطر مراعات آن ها درکنکوری بودن شما از آنها تشکر کنید.

حتی اگر هم رعایت نمی کنند مطمن باشید تاثیر دارد. ولی حواستان باشد جنبه ی تیکه انداختن نداشته باشد.

یک ظرف صابون مایع بخرید و اگر دستشویی مدرسه یا سرجلسه ی آزمون شما نیاز داشته باشید آنجا بذارید.

وقتی سرکلاس یکی از بچه ها سرماخورده است تو کیف خود قرض ضد ریزش آب بینی آنتی هیستامین داشته باشید.

وقتی دوستتون سر آزمون آزمایشی پاک کن ندارد،پا ک کن خود را نصف کنید به دوستتون بدهید.

به کارمندان شهرداری خدا قوت بدهیم – حتی میتوانیم با یک چیز کوچیک بهشان کمک کنیم و خونه که رسیدیم دستمان را بشوریم.

آیا میدانی این کار باعث میشه چقدر با فرزندهاش خوش اخلاق تر بشه؟؟

همین کارهای کوچیک درجامعه موج انرژِی مثبت ایجاد میکنه که بازخورد آن دوباره به خود ما برمیگرده و باعث میشه کل جامعه موفق تر بشه.

موفق باشید

مهندس حامد دلیجه ۱ فروردین ۱۳۹۴

عیدی سال جدیدبود.

خیلی خوشحال می شویم در قسمت نظرات نتایج آن را برای ما بنویسید.اگر فکر جدیدی به ذهن شما اومد خوشحال می شویم اینجا آن را بنویسید.

۴ نظرات

  1. سلام … خسته نباشید سال نوتون مبارک … دمتون گرم … ایشالله که این خوبی ها تو جامعه زیاد بشه

  2. سلام….برای افزایش مهربانی ها فردا زنگ بزنم تا DVD های جمع بندی ریاضی تجر بی رو برام رایگان بفرستید….نمیتونم بخرمش…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *