دی وی دی افزایش تراز هزار دی یک روز
خانه » دبیرستانی » اخبارآموزشی » ترمیم معدل دروس نهایی رسما تصویب شد!
کانال تلگرام ریاضی 100

ترمیم معدل دروس نهایی رسما تصویب شد!

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:مصوبه نحوه ترمیم نمره دروس امتحان نهایی دانش آموزان تایید شددبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مصوبه نحوه ترمیم نمره دروس امتحان نهایی فارغ التحصیلان دوره متوسطه توسط رئیس جمهور تایید شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از شورای عالی آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم با اشاره به مصوبه نهصد و پانزدهمین (۹۱۵) جلسه این شورا، اظهارکرد: در اجرای قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور و به منظور ایجاد زمینه برای ارتقای سوابق تحصیلی دانش آموزان و تاثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه‌ها این ماده واحده به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش و تایید رئیس جمهور محترم رسیده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس این قانون به فارغ التحصیلان دوره متوسطه(از سال ۸۴ به بعد) که متقاضی ترمیم و ارتقای نمرات دروس نهایی خود می باشند، اجازه داده می شود صرفا برای یک بار به صورت داوطلب آزاد، ثبت نام کرده و در یکی از نوبت های امتحانی (خرداد، شهریور و دی ماه)، دروس مورد نظر خود را مجددا انتخاب و در آزمون مربوط شرکت نمایند.

وی با اشاره به تهیه شیوه نامه اجرایی این مصوبه توسط وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد : هزینه های مربوط به برگزاری امتحانات و صدور گواهینامه های لازم بر عهده داوطلبان می باشد .

دوستانی که سوالات اساسی دارن لطفا  برن آموزش پروش جویا بشن

خلاصه تاثیر معدل داره خر تو خر میشه 🙂 پیش و ترمیم و مجدد و…

منبع : ریاضی صد

۴ نظرات

  1. سلام اقا حامد
    کی به اجرا در میاد این جریان؟

  2. کنکوری تجربی

    سلام
    داوطلب کنکور علوم تجربی ۹۵ هستم و هنوز شروع نکردم بنا به مشکلاتی که داشتم
    دو تا سوال دارم
    بهمن ماه برای انصراف از پیام نور باید چیکار کنم
    مراحلش رو نمیدونم میشه راهنماییم کنید
    و سوال بعدیم چطور برنامه ریزی کنم و شروع کنم بخونم تا همه دروس رو با هم پیش برم
    و عایا رفتن کلاس برای درس های مثل زیست رو شما تائید میکنید یا خیر
    مرسی

    • باسلام
      شما بایدحضوری برید دانشگاه وبپرسید ودر ضمن انصراف شما اگر دربهمن ماه باشد باید دراویل نیمسال دوم به دانشگاه مراجعه کنید بدون این که انتخاب واحد کرده باشید.
      واگر میخواهید کنکور بدهید میتوانید ۲ترم مرخصی بگیرید تااگر خدایی نکرده دررشته ای قبول نشدید بتونید همون رشته ی پیام نور را ادامه بدهید.ودر ضمن قضیه ی انصرافت که من خودم انصراف دادم در حدود ۳ساعت طول میکشد اگر همه ی مسولان دانشگاه باشندو یک برگ کپی از انصرافتو به نظام وظیفه ارایه دهید
      واگر دردرس زیست ضعیف هستید میتونید به کلاس بروید به شرطاین که کتابدرسی رو هم خوب بخونید مانعی ندارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *